Informace ke zřízení datových schránek a elektronického podpisu
Vážení živnostníci a podnikatelé, v současné době je naší snahou stále více komunikovat elektronickou cestou. Někteří podnikatelé aktuálně zvažují zřízení datové schránky, pro některé dokumenty v komunikaci se státní správou je potřeba elektronický podpis. Dostala se k nám informace, že některé "firmy" nabízejí pomoc se zajištěním těchto elektronických nástrojů za poplatky, které neodpovídají běžné praxi. Proto Vám předávám tuto informaci:
Jak se tyto nástroje zařizují a za jaký poplatek:
Datová schránka – zřízení na pobočkách CZECHPOINT - ve městech, na poštách a na pobočkách hospodářských komor
Zřízení datové schránky (DS) je ZDARMA.
Při 1. ztrátě hesla je obnovení zdarma, při další ztrátě obnova za poplatek 200,- Kč.
Ale pozor:
Pokud je zřízena datová schránka, platí povinnost s úřady komunikovat už jen přes datovou schránku.
Elektronický podpis – vystavuje pouze ČESKÁ POŠTA - cena 396,- Kč (platnost 1 rok),
- poté už bez cesty na poštu - možnost prodloužení v PC za 396,- Kč, platba fakturou, kterou obdržíte do mailu.
https://www.ceskaposta.cz/sluzby/certifikacni-autorita-postsignum/kvalifikovane-certifikaty
Zřízení těchto elektronických nástrojů
- zajišťuje jednatel, který je zapsán v OR nebo OSVČ
- nutný doklad totožnosti - OP
V této krizové době je vždy potřeba si zavolat, zda je konkrétní pobočka CzechPoint v provozu.
Ing. Oskar Mužíček
ředitel OHK v Jablonci nad Nisou